Kergmetallveljed: täiuslik välimus ja praktilisus
Õigesti sobitatud velgedest sõltuvad paljud auto tehnilised parameetrid, mis mõjutavad nii sõiduki dünaamikat ja stabiilsust kui ka ökonoomsust. Sepis- ja valuveljed ei aita mitte ainult värskendada ja parandada auto üldpilti, vaid pakuvad ka praktilist kasu. Õigesti valitud kergmetallveljed:
- vähendab kütusekulu;
- parandab auto juhitavust;
- aitab Teie autol kergemini kiirendada ja kiiremini peatuda;
- pikendab rehvide ja piduriosade eluiga.
Valuveljed
Valuveljed on visuaalselt atraktiivsemad, kergemad, vastupidavamad ja korrosioonikindlamad kui raudveljed. Kuid samal ajal on need ka kallimad ja vähem elastsed. Ka nende remont on keerulisem.Sepisveljed
Alumiiniumist sepisvelgede plussid ja miinused võrreldes valuvelgedega:
Eelised
- Palju vastupidavamad
- Oluliselt kergemad (~25%)
- Laiemad disainivariatsioonid
Puudused
- Maksavad palju rohkem
- Enamasti saadaval ainult suurtes mõõtmetes (alates 18”)
Sepisveljed jagunevad veel mitmeosalisteks, kahe- ja kolmeosalisteks, kus velje laagriosad (keskkoht, kus asuvad kruviaugud) ja äärikud on ühendatud spetsiaalsete titaankruvidega. Mitmeosaliste velgede kokkupanek on käsitöö, mis nõuab suurt täpsust ja professionaalsust.
Velgede valmistamise meetodid
Gravitatsioonivalamine
Materjal valatakse vormidesse. Selle tehnoloogia järgi valmistatud veljed on valatud velgede hulgast kõige odavamad, mis on nende peamine eelis. Seda tüüpi velgesid on lihtsam parandada, kuna alumiiniumis olevad õhumullid muudavad selle pisut elastseks.
Gravitatsioonivalamise negatiivne külg on alumiiniumi piiratud tihedus tootes, mistõttu on need veljed teistest raskemad.
Valamine madala rõhu tingimustes
Sulatatud alumiinium puhutakse vormidesse temperatuuril 700 °C kõrgrõhul 3-4 baari; valamisprotsess kestab umbes viis minutit. Alumiiniumi valamine madala rõhu tingimustes võimaldab saavutada suuremat tihedust, mille tulemusel kulub sama konstruktsioonitugevuse jaoks vähem toorainet, muutes need veljed kergemaks.
Voolu kujundamise tehnoloogia
Kitsast veljetoorikust rullitakse kõrge temperatuuri mõjul rullidega välja velg, millist oleme harjunud nägema. Valtsimisprotsessiga saavutatakse maksimaalne alumiiniumi tihedus ja tugevus, mistõttu pole vaja nii palju materjali kui tavatehnoloogiate puhul.
Tänu sellele on sellised auto valuveljed palju kergemad kui need, mis on loodud Gravity casting tehnoloogia abil. Kaaluvahe võib ulatuda isegi kuni 20%.
Sepistamine
Velg sepistatakse mitme käiguga 8000 tonnise rõhuga ning enne iga sepistamist kuumutatakse materjal 400°C-ni. Nii saadakse väga tihe materjal, mis võimaldab luua ülikergeid ja vastupidavaid velgi.
Töömahukas protsess tõstab oluliselt valmis velje hinda. Sepisveljed jagunevad veel kaheosalisteks, kolmeosalisteks ja mitmeosalisteks. Mitmeosaliste velgede kokkupanek on käsitöö ja nõuab seetõttu eriti suurt täpsust ja professionaalsust.